Deze keer aan het woord: Jerry de Leeuw, Albert Heijn Geveling

Deze keer aan het woord: Jerry de Leeuw, commercieel directeur Albert Heijn Geveling, over zijn samenwerking met Joost Mommersteeg van Odigon Management Support BV.

Je werkt samen met één van de initiatiefnemers van Franchiseonline: Joost Mommersteeg. Wat was hier de aanleiding voor?

Jerry: “Dat gaat al een tijdje terug. Zo’n 15 jaar geleden was ik op zoek naar iemand die samen met ons (AH Geveling) trainingen kon verzorgen, maar ook samen met ons trainingen wilde ontwikkelen die op maat waren voor onze supermarkten. Ik was specifiek naar iemand op zoek op het gebied van training&coaching mét de nodige kennis over de foodretailbranche.

Tevens kende ik Joost ook vanuit de AH-tijd dus dan is de combinatie snel gelegd. Wij zijn samen met Joost begonnen met de training Aansturen & Controleren. Deze training hebben we later samen met Joost omgebouwd naar Opleiding & Training voor de Shiftleider. Deze hebben we uitgerold in onze winkels.”

 

 

Welke concrete resultaten heeft de samenwerking met Joost jullie opgeleverd in de winkels?

Het nieuwe besturingsmodel is al ingevoerd per eind 2020. Ook hiervoor zijn de medewerkers getraind waarbij Joost een belangrijke rol heeft ingevuld: zowel in het proces naar invoering van het besturingsmodel, als mede het door ons opgezette basisblok voor al onze managers. Wat belangrijk is, is dat het resultaat van een training mede afhankelijk is van wat je er met elkaar instopt; zowel als trainer en als deelnemer.

Wij gaan altijd met Joost in gesprek voor een training zodat je goed af kunt stemmen wat de inhoud wordt, om ook het beste resultaat uit de training te halen. Joost is iemand die vertrouwen weet te wekken bij de medewerkers en zodoende ook ons weer feedback kan geven wat belangrijk is. Niet alleen voor de medewerkers zelf, maar ook voor onze organisatie.”

Merk je dat het prettig samenwerken is met een supermarktspecialist?

Jerry: “Wat Joost absoluut siert is zijn betrokkenheid. Hij gaat altijd een stap verder en werkt met korte lijnen. Je krijgt bij Joost echt de trainingen op maat waarbij de wensen van de klant centraal staan. Daarbij werkt het meer dan prettig dat je samenwerkt met iemand die de ins en outs van een supermarkt kent. Wij willen als AH Geveling, onderscheidend blijven naar onze klant. We willen zorgen dat je levert waar de klant om vraagt. Daar horen gepassioneerde en betrokken medewerkers bij en daar draagt Joost een belangrijke steen in bij.”